1.1. Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична позапартійна організація сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості шкільного колективу, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, що є невід’ємною частиною системи управління школою. Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку у класі, а потім у школі, місті, державі.
Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу.
1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами, що діють в загальноосвітньому закладі, та цим Положенням.
1.3. Учнівське самоврядування організовується з учнів школи. Учні 5–11 класів об’єднуються у Шкільну Республіку.
1.4. Учнівське самоврядування класу – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування школи.
1.5. Координують роботу учнівського самоврядування завуч з виховної роботи, педагоги-організатори, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.
1.6. Мовою Шкільної Республіки є українська мова.
1.7. Символами Шкільної Республіки є символи учбового закладу: гімн, прапор, герб.
2.1. Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
2.2. Головною метою є:
· захист прав та інтересів учнів;
· інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
· розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі.
2.3. Завдання:
· виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;
· формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
· привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;
· розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
· затвердження здорового способу життя;
· формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
· об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ;
· пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
3.1. Для кращої координації роботи Рада Шкільної Республіки поділяється на сім Центрів:
· Центр навчання;
· Центр культури і мистецтва ( дозвілля);
· Центр спорту і здоров'я;
· Центр дисципліни та порядку;
· Центр інформації;
Центр роботи з молодшими школярами;
· Центр праці та екології.
3.2. Мета та зміст роботи Центр навчання:
v Організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки.
v Залучає учнів до участі в гуртках, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами.
v Надає допомогу вчителям в організації тематичних тижнів.
v Проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні тижні, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників).
v Члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, техніку безпеки життєдіяльності до тематичного тижня, виконання домашніх завдань, користі читання).
v Допомога в організації та проведенні учнівських конференцій.
v Організовує роботу бібліотечного активу.
v Залучає учнів школи до участі у районних інтелектуальних заходах, конкурсах.
3.3. Мета та зміст роботи Центр культури та мистецтва ( дозвілля):
v Керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів.
v Організовує оформлення школи і класних кімнат.
v Несе відповідальність за утримання і підготовку програми художньої частини і програму дозвілля.
v Залучає учнів до участі у лекціях, вечорах, екскурсіях, кінолекторіях.
v Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, проводять запис в гуртки.
v Допомагає в організації та проведенні конкурсів і оглядів художньої самодіяльності, зустрічей, тощо
v Організовує та проводить інформаційні хвилинки з тематичних тижнів для учнів початкових класів.
v Приймає участь у районних творчих заходах, конкурсах.
3.4. Мета та зміст роботи Центр спорту та здоров'я:
v Організовує профілактичну та спортивну роботу в школі.
v Залучає учнів до участі у спортивних гуртках, секціях, спортивних змаганнях.
v Приймає участь у районних спортивних заходах, змаганнях.
v Надає допомогу в організації шкільних спортивних свят.
v Організовує фізкультурні перерви.
v Слідкує за чистотою класних кімнат і всієї школи.
v Проводить профілактичну роботу з питань здоров’я.
v Пропагандує здоровий спосіб життя, веде боротьбу зі шкідливими звичками.
3.5. Мета та зміст роботи Центр інформації:
v Організовує роботу шкільного прес-центру, систематично випускає шкільну газету «Шпаргалка».
v Проводить тематичні конкурси і виставки малюнків.
v Правдиво і об'єктивно відображає шкільні події в інформаційних плакатах.
v Проводить конкурси класних куточків і газет.
v Організовує та проводить інформаційні хвилинки від лідерів учнівського самоврядування.
v Організовує випуск листків з безпеки життєдіяльності «Тривожний сигнал», «Правила дорожнього руху», тощо.
v Надає допомогу педагогічного колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями правил для учнів.
v Організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових, оцінює якість виконання цієї роботи.
v Призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи.
v Проводить рейд «шкільна форма».
v Використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни (бесіди, тощо)
3.6. Мета та зміст роботи Центр праці та екології:
v Залучає учнів школи до участі у трудових десантах.
v Допомагає в організації та проведенні тематичних заходах, професійного спрямування.
v Допомагає проводити профорієнтаційну роботу.
v Організовує та проводить збір вторинної сировини (макулатура, пластикові кришки,батарейки, тощо)
v Організовує та проводить екологічні акції, заходи, конкурси, вікторини.
v Залучає учнів школи до активної природоохоронної діяльності.
v Спрямовує діяльність на озеленення класних кабінетів, шкільного подвір’я.
v Привертає увагу до вивчення проблем екології (інформаційні хвилинки, бесіди, тощо).
v Пропаганда здорового способу життя, проведення профілактичних заходів поширення захворювань.
v Рейд-перевірка санітарного стану класних кабінетів.
3.7. Мета та зміст роботи Центр роботи з молодшими класами
v Керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів.
v Організовує тематичні конкурси малюнків,плакатів
v Залучає учнів до участі у іграх, екскурсіях,перегляді мультиплікаційних та навчальних фільмів..
v Вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, проводять запис в гуртки.
v Організовує та проводить інформаційні хвилинки з тематичних тижнів для учнів початкових класів.
1.1.Голова учнівського самоврядування обирається громадянами республіки на основі рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
• Участь громадян республіки у виборах є добровільною.
2. Загальне виборче право
2.1 Право голосу на виборах мають громадяни республіки, які на день виборів перебувають у 5-11 класах.
3. Право бути обраним
3.1 Головою може бути обраний громадянин республіки, який на день виборів досяг 14 років.
3.2 Може бути включений у виборчий список і обраний Головою кандидат:
- Громадянин республіки, якого рекомендує колектив (клас);
- Громадянин республіки, що сам виставив свою кандидатуру на голосування за умовило його підтримує 50% колективу класу.
3.3 Не може бути включений у виборчий список і обраний ГУС кандидат, якого:
Парламент чи рада школи виразили недовіру за наступними пунктами:
- наявність від'ємного рейтингу;
- перебування у списках порушників Уставу школи ,
- пропуск більше п'яти уроків без поважних причин;
- неетична поведінка;
- порушення правил проведення агітації.
4.Правила проведення агітації
4.1 Агітація розпочинається не раніше 11 днів та закінчується за одну добу дня проведення виборів..
5. Документи для організації виборів
5.1 Програми кандидатів у ГУС.
5.2 Список виборців (список учнів)
• Запрошення на вибори.
• Бюлетені.
• Об'яви про вибори (великі та маленькі).
• Протоколи реєстрації учасників виборчого процесу.
• Протокол підрахунку голосів.
• Витяг із Положення шкільної республіки стосовно виборів.
• Заяви від довірених осіб та кандидатів у ГУС
• Обов'язки виборчої комісії
Для проведення виборів Парламентом шкільної республіки призначається виборча комісія складу як членів парламенту, так і рядових громадян Республіки. Виборча комісія:
• Складає списки виборців.
• Складає протокол реєстрації кандидатів, довірених осіб та спостерігач
• Виписує запрошення на всіх виборців.
• Розробляє зразок бюлетеня.
• Проводить вибори за списками виборців.
• Реєструє виборців.
• Видає бюлетені.
• Підраховує голоси по закінченні голосування.
• Обов'язки довіреної особи
• Слідкує за тим, щоб вибори проходили згідно з Положенням Республіки та цим Положенням.
- Контролює процедуру проведення виборів.
- Контролює процедуру підрахунку голосів.
Присутній під час оголошення результатів виборів.
1. Приймати рішення з найважливіших питань шкільного життя.
2. Координувати роботу класів, доводити до відома класних колективів завдання роботи парламенту.
3. Допомагати молодшим школярам.
4. Брати участь в організації допомоги з невстигаючими учнями.
5. Надавати допомогу одиноким людям похилого віку.
6. Допомагати в організації виховних заходів, конкурсів, екскурсій.
7. Здійснювати контроль за відвідування учнями уроків.
8. Контроль за чергуванням класів у школі.
9. Організовувати засідання парламенту.
11. Виносити на розгляд питання, які турбують учнів школи.
1. Засідання парламенту (старостату) – понеділок (один раз на місяць);
2. центр навчання– вівторок;
3 Центр культури і мистецтва - п’ятниця;
4. Центр інформації – середа;
5. Центр дисципліни та порядку– вівторок;
6. Центр роботи з молодшими школярами - четвер;
7. Центр спорту і здоров’я - четвер;
8. Центр праці та екології– п’ятниця.
![]() ![]() | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |